HTML

Síparadicsom

Köszöntünk a Síparadicsomban! Lemaradtál a hétvégi versenyekről, vagy újra szeretnéd olvasni a történéseket? Érdekelnek a háttérinformációk, többet szeretnél tudni a téli sportok történetéről? Alpesi és északi sí, biatlon és curling, minden mennyiségben! Óhaj, sóhaj, kérdés, panasz: siparadicsomblog@gmail.com

Facebook

A ti véleményeitek

Kis színes Val Gardena-Alta Badia ill. Val d'Isère előtt

2010.12.16. 20:32 :: repens

A férfi alpesi sízők mezőnye Dél-Tirolban tölti a hétvégét. Val Gardena/Grödenben pénteken szuper-G-vel kezdenek, szombaton lesiklással folytatják. Vasárnap Alta Badián óriás-műlesiklással zárják a heti programot.

Az első lesiklóedzésen, szerdán Didier Cuche végzett az élen, két osztrák, Kröll és Walchhofer előtt. Néhány nyilatkozat az első edzés után:

Didier Cuche (1.): Egész jól síeltem, kicsit meg is lepődtem az eredményemen. Nagyon örülök, bár biztos nem volt hibátlan a menetem. A versenyen kell nyerni, nem a tréningen. Hátsérüléssel szenvedek, lumbágóval, hétfőn felkerestem egy berni orvost. Vizsgálatokat végeztek és gyógyszereket kaptam a fájdalmak csökkentésére és a gyorsabb felépülésért. Kétségkívül a javulás útján járok.

Klaus Kröll (2.): A Saslong lejtő nagyon különleges, itt az elejétől a végéig egyformán összpontosítani kell. A pálya nem nagyon változik, nagyszerű állapotban van. Mi, osztrákok, jól teljesítettünk, bár voltak kisebb hibáink. Mario (Scheiber) el is esett, de összességében jól állunk. Az ugratók nem hagynak helyet a hibáknak.

Christof Innerhofer (8.): Nem vagyok elégedetlen. A pálya kétségkívül nehezebb és bonyolultabb, mint tavaly. Nincsen semmiféle elvárásom, újra egészséges vagyok, és imádok síelni. Kipihent vagyok, és versenyre kész, ahogy a versenyek és az idők mutatják. A szurkolói klubom kétszer nyert díjat ebben a völgyben, így minden, ami hiányzik, egy arany...

Patrik Järbyn (4.): Mindig nagyon jó érzem itt magam. Többnyire jól síelek és tényleg jó itt lenni: az időjárás, az ételek, a szálló... Biztonsági menet volt, nem csináltam semmi különöset. A lejtő nagyon jó állapotban van, nagyon gyors és nagyon kemény. Élvezet itt síelni, remélhetőleg jól megyek pénteken és szombaton, talán ez az utolsó Val Gardenám.

Ambrosi Hoffmann (32.): Már kétszer álltam itt dobogón, mindig öröm visszatérni. Az emberek kedvesek, a pálya nagyszerű - mi mást kívánhatna egy síző. Jobban is mehetett volna az első tréningen, nemrég épültem fel egy hosszú sérülésből, és örültem, hogy célba értem. A pálya majdhogynem teljesen tökéletes, nem jeges, de nagyon kemény.


A második edzésen Innerhofer már tényleg nem lehetett elégedetlen, hisz ő zárt az élen. Walchhofer lett a 2., és nagy meglepetésre egy 21 éves német, Andreas Sander (a képen) végzett a 3. helyen. Akármennyire is csak edzés, az élete 2. Vk-hétvégéjére készülő ennepetali síző eredménye igencsak figyelemre méltó.

 

------------------------------------------------------------

A hölgyek Val d'Isère-ben küzdenek a hétvégén. Pénteken a St. Moritzban elmaradt szuper-G-t pótolják, szombaton lesiklás, vasárnap pedig szuper-G-ből és szlalomból álló szuper-kombináció zárja a hétvégét.

A program szerdán kezdődött az első lesiklóedzéssel. Maria Riesch továbbra is úgy tűnik, bombaformában van: több mint egy másodperc előnnyel nyerte az első edzést. Lindsey Vonn lett a 2., Marie Marchand-Arvier a 3. (hazai földön bizonyára kettőzött erővel hajt).

A második edzésen, csütörtökön Elisbaeth Görgl volt a leggyorsabb, Tina Maze és Maria Riesch előtt. Vonn ezúttal csak a 7. helyen zárt, ám tudhatjuk, az edzéseket ő nem szokta komolyan venni.

A svájci női csapatban igencsak diktatórikusnak tűnik a légkör: Lara Gut nem indulhat Semmeringben december 28-29-én szlalomban és óriásban, ugyanis a svájci szövetség eltiltotta. Az ok: nyilvánosan kritizálni merészelte a team edzőjét, saját korábbi mentorát, Mauro Pinit.

- Nem fogadjuk el, hogy egy sportoló a vezetőedzőt kritizálja, méghozzá nyilvánosan, főleg nem a média előtt. - mondta Dierk Biesel, a szövetség sportigazgatója.

Magánvélemény: az előző szezonban remeklő svájci csapatban valami nagyon nincs rendben...
 

Szólj hozzá!

Címkék: kis színes alpesi sí

A bejegyzés trackback címe:

https://siparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr212520509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása